"Clasa pregatitoare este magică",
Oferta educațională 2024-2025:
Efectivul unei clase este de 22 de elevi
O clasă, învățământ tradițional
O clasă, învățământ tradițional în limba maghiară
Două clase, alternativa educațională "Step-By-Step"
O clasă Step by Step va avea două învățătoare care vor pregăti elevii.Programul elevilor este prelungit, între intervalul orar 8.00- 16.00 și cuprinde:
Sălile de clasă sunt amenajate în conformitate cu specificul alternativei, cu mobilier și dotări moderne, cu materiale diversificate și la îndemâna copiilor.
La baza alternativei Step by Step pentru copii stă o credinţă fermă în principiile democraţiei. Step by Step- ul încurajează copiii să devină cetaţeni activi şi să aprecieze valorile inerente unui mod de viată democratic. Dascălii îi îndrumă în efectuarea alegerilor, preluând răspunderea personală a acestor alegeri. Copiii din aceste clase sunt încurajaţi în a-şi formula şi exprima propriile opinii. Se pun întrebări. Se susţin discuţii. Programul Step by Step pentru învăţământul primar pune în valoare respectul reciproc şi responsabilitatea faţă de cei din jur, onestitatea, civismul şi seriozitatea. Adulţii formează conştient aceste trăsaturi de caracter în relaţiile zilnice cu copiii.
Programul Step by Step implică:
Structura de zi cu zi a clasei este programată pe unităti de timp pentru materii diferite. Informaţia este separată în fragmente distincte, care sunt prezentate copiilor într-o unitate de timp proiectată astfel încat să acopere material şi nu ca răspuns la dorinţa de cunoaştere a copilului. Conţinutul este predeterminat, la fel şi rezultatele; acestea sunt definite de factori ce sunt uşor de controlat. Programul Step by Step pentru învăţământul primar este încredinţat de faptul că aceşti copii îşi vor asuma – în cadrul clasei – diferite roluri. Tocmai prin aceste roluri diferite copiii îşi vor atinge scopurile stabilite:
Programul propriu- zis al zilei începe cu Întâlnirea de dimineață, care pornește cu prezentarea AGENDEI ZILEI. Aceasta reprezintă planificarea activităților din acea zi. Un alt moment al întâlnirii de dimineață îl reprezintă CALENDARUL ZILEI, când se are în vedere precizarea zilei, a datei, aspectul vremii, evenimentele sociale și personale legate de ziua respectivă.
Mesajul este conceput de învățător pentru a introduce cunoștințele sau deprinderile noi de achiziționat și de prelucrat pe Centre de activități.
Acest moment presupune comunicarea evenimentelor sau experiențelor personale ale elevilor. Noutățile sunt comunicate de elevi, colegilor din SCAUNUL AUTORULUI, unde fiecare va fi valorizat, dar va avea și responsabilitatea comunicării, deoarece va fi supus comentariilor și întrebărilor colegilor.
Activitățile sunt împărțite pe centre de interes. Dintre acestea pot fi amintite: Centrul de Citire, Centrul de Scriere, Centrul de Matematică, Centrul de Arte, Centrul de Științe, Centrul de Studii Sociale, Centrul de Construcții. Într- o zi se vor utiliza doar 4- 5 centre, în funcție de activitate. Alegerea centrului de interes se face preferențial, sau prin stabilirea unor reguli ușor de înțeles și de respectat de către copii. Un grup va fi format din 5- 6 elevi la câte un centru. La fiecare centru, elevii vor fi întâmpinați de sarcinile de lucru aferente, pe care urmează să le realizeze. După un timp prestabilit (30-40 minute),grupurile de elevi se vor roti, astfel încât fiecare elev va ajunge să participe la fiecare activitate de la centrele din ziua respectivă.
Se poate realiza la nivelul Centrului de activitate sau în fața întregii clase- la Scaunul Autorului. Elevii vor prezenta modul în care au îndeplinit sarcinile de la centrul unde au lucrat, iar învățătoarea și colegii vor interveni cu întrebări și sugestii.
Aceste activități ajută elevii în a- și completa ceea ce nu au reușit să- și termine în cadrul activităților de dimineață, pe centre. De asemenea, ei își consolidează, își îmbunătățesc cunoștințele, își dezvolta priceperile și deprinderile.